Briladvies in de winkel

Briladvies in de winkel

Klanttevredenheid en klantenbinding is belangrijk. Met een goed en gedegen advies bouwt u een jarenlange klantenrelatie op. We komen graag bij u in de winkel om uw klanten een kleur- en briladvies te geven.

Kleur- en montuuradvies

Een Imagostyliste van Nelleke Mulder Imago Groep geeft uw klanten met behulp van kleurkragen inzicht of juist koele of warme kleuren mooi bij hun gezicht staat. Daarnaast geven we aan de hand van de vorm van het gezicht, de neus en de wenkbrauwen een advies over het model en kleur van de bril. De dames krijgen een mooie dag make-up. Na het bezoek aan uw optiek gaat uw klant (met nieuwe bril aankoop!) stralend en tevreden naar huis gaat. Dit advies neemt circa 20 minuten per klant in beslag. Dit betekent dat één styliste ongeveer drie klanten per uur kan adviseren.

Door het onafhankelijke advies blijkt uit de praktijk dat op de dag zelf en de weken erna, de verkoop van de brillen aanzienlijk toeneemt. De klanten zullen ook geen brillen meer op zicht naar huis hoeven nemen. Ze weten precies na dit advies waarom die bril zo goed bij hun gezicht past. Op deze manier zullen ze nog meer over uw optiekzaak praten. U maakt ambassadeurs van uw klanten

Uit ervaring weten we dat indien u uw klanten uitnodigt die 3 jaar of langer geleden voor het laatst een nieuwe bril hebben gekocht er veel aanmeldingen voor de adviezen komen. We raden aan om uw klanten vooraf te laten aanmelden voor deze adviezen. Dit voorkomt wachttijden. Iedere klant weet dan precies wanneer ze verwacht wordt en krijgt de aandacht die ze verdiend.

Blijf op de hoogte   van onze activiteiten
of volg ons