Opleidingen medewerkers modezaken

Opleidingen medewerkers modezaken

Wilt u zich onderscheiden van andere modezaken, maar ook van de webshops?
Vindt u persoonlijke aandacht voor de klant heel belangrijk?
Wilt u goed gemotiveerde en professionele medewerkers?
Dan zijn de trainingen van de Nelleke Mulder Imago Groep waarschijnlijk iets voor u.
Al 8 jaar geven we training aan de medewerkers van diverse modehuizen, groot of juist heel klein.
Met een meetbaar resultaat!

 

We trainen de medewerkers onder andere op extra kennis m.b.t. het figuur van de klant, welke stoffen, kleuren, dessins en materialen passen het best bij de klant. Maar ook de etiquette en omgangsvormen in de winkel worden niet vergeten. Niet alleen kunnen ze persoonlijker adviseren, maar het advies gaat ook veel sneller. Ze kunnen precies uitleggen waarom een bepaald kledingstuk zo goed bij de klant past.

Er wordt niet meer gezegd: “Ik vind dat dit u mooi staat”, maar: “U heeft een hele mooie taille en deze jurk accentueert dat”. De klanten weten waarom ze iets gekocht hebben en gaan dat verder vertellen: ze worden ambassadeur van uw modehuis.

 

Uit ervaring is gebleken dat de training de volgende voordelen en effecten oplevert:

De klant:

  • Krijgt veel persoonlijke aandacht.
  • Weet precies waarom een bepaald kledingstuk zo goed bij hem of haar past (3 kenmerken).
  • Ziet de verkoper als expert en heeft hierdoor veel meer vertrouwen.
  • Wordt ambassadeur.

De medewerker:

  • Breidt zijn of haar kennis uit en wordt een expert.
  • Krijgt inspiratie en wordt extra gemotiveerd. De medewerker is niet alleen maar de kledingopruimer.
  • Werkt efficiënter en effectiever waardoor er meer klanten tegelijk geholpen worden.
  • Ontvangt een certificaat na het behalen van het examen.

Krijgt meer beleving bij de winkel.De ondernemer:

  • Goed werkgeverschap.
  • Snellere verkoop, waardoor het bongemiddelde stijgt.
  • Merkt dat er meer ambassadeurs van zijn winkel ontstaan.
  • Ziet dat er meer klanten geholpen worden in dezelfde tijd.

 

We hebben 3 verschillende opleidingen, afhankelijk van het ervaringsniveau van de medewerker:

Personal Stylist

Personal shopper

Kassamedewerker

 

Personal Stylist

Herkent u dit? Een klant komt binnen voor een broek, koopt een broek, rekent af en gaat de deur weer uit. Op zich prima. Echter, door persoonlijk klantadvies kunt u veel meer uit deze klant halen. Door oprechte aandacht te geven en te laten zien wat mooie combinaties zijn zal uw bijverkoop aanzienlijk stijgen! Geen mens is hetzelfde. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook het innerlijk is anders. Denk aan de verschillen in karakter of in smaak. Gelukkig maar, want dat maakt ieder mens uniek. Om in uw modezaak goed te kunnen adviseren is het daarom erg belangrijk om snel een inschatting te maken van deze uiterlijke en misschien ook wel innerlijke eigenschappen. U geeft uw klant hierdoor net dat beetje meer persoonlijke aandacht en advies, die ervoor zorgen dat hij/zij met een tevreden gevoel de deur weer verlaat. En beter nog…..ook weer terugkomt.

Verschillende soorten lichamen vragen om specifieke pasvormen. In deze training leggen we uit welke verschillende soorten lichaamsvormen er zijn en op welke wijze je hier het beste op in kan spelen met de aanwezige kledingstukken in de winkel. Daarnaast besteden we aandacht aan kleuren, zodat het mogelijk is een globale inschatting te maken van welke kleuren het beste bij elkaar en bij een klant staan. Aan het einde van deze training heeft  de medewerker kennis om een klant op de juiste wijze te benaderen en te adviseren met welke kleur en modellen

Na afloop van deze training kunnen uw medewerkers zich met trots personal stylist noemen.

 

Personal shopper

De training Personal Shopper is een verdieping van de training Personal Stylist. Deze training is geschikt voor de ervaren medewerkers van uw modezaak.

Geen mens is hetzelfde. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook het innerlijk is anders. Denk aan de verschillen in karakter of in smaak. Gelukkig maar, want dat maakt ieder mens uniek. Om in uw modezaak goed te kunnen adviseren is het daarom erg belangrijk om snel een inschatting te maken van deze uiterlijke en misschien ook wel innerlijke eigenschappen. U geeft uw klant hierdoor net dat beetje meer persoonlijke aandacht en advies, die ervoor zorgen dat zij met een tevreden gevoel de deur weer verlaat. En beter nog…..ook weer terugkomt.

 

Kassamedewerker

Deze training is zowel voor heren- als damesmode.

Bij de kassa, beleeft uw klant de laatste ervaring van de winkel. Dit is de laatste stap in de klantbeleving en wanneer alles goed gaat, houdt de klant het goede gevoel wat zij tijdens het winkelen heeft gekregen, veel langer vast. De kassamedewerker is hier een onmisbare schakel in en kan met zijn of haar expertise net die laatste winkelervaring naar een hoger niveau tillen.

Uw klant wil gezien worden, vanaf het begin van binnenkomst, tot de laatste stap in de winkel. Door te observeren, de soort klant te herkennen in gedrag en stijl, kan een kassamedewerker feilloos op de klant inspelen en net dat beetje extra persoonlijke touch geven, waardoor een klant zich echt gezien en gehoord voelt. Hij of zij krijgt de aandacht die ze verdient. Hierdoor zijn uw klanten niet alleen klant, maar ook ambassadeur van uw winkel.

Een belangrijk onderdeel van deze training is een Sociale Stijlen test. In deze test leert u om de gedragsstijl van een klant te herkennen, maar ook die van uzelf en van uw collega’s. Hierdoor gaat u efficiënter en klantgerichter werken en gaan klanten tevreden naar huis.

 

Bent u geïnteresseerd? Mail of bel: info@nellekemulder.nl – 0515-460300.

Neemt u gerust contact op en we houden geheel vrijblijvend een korte presentatie over de inhoud van de diverse trainingen.

 

 

Deze bedrijven gingen u voor:

 

Blijf op de hoogte   van onze activiteiten
of volg ons