Opleidingen optiekzaken

Opleidingen optiekzaken

Optiekmedewerker opleiding 

Wat kan het voor een klant toch moeilijk zijn om een bril uit te zoeken.

U leert aan de hand van uiterlijke aspecten hoe u de klant optimaal kunt adviseren. U geeft uw klant hierdoor net dat beetje extra persoonlijke aandacht en advies, dat ervoor zorgt dat de klant met een tevreden gevoel de deur weer uitgaat. En beter nog… ook weer terugkomt.

Deze trainingen zijn zowel individueel als met een heel bedrijf te volgen. 

 

Gezichtsanalyse geven aan je klanten.

Herkent u dit: 20 brillen op de neus, veel tijd besteedt maar nog geen keuze gemaakt? Dat kan sneller en beter met de nieuwe manier van verkopen. Geen mens is hetzelfde. Verschillende soorten gezichten en personen vragen om verschillende modellen monturen. Aan het einde van deze training kunt u sneller en efficiënter een passend brilmontuur adviseren aan de klant. Daarnaast geeft u de klant een zekerder gevoel, omdat ze precies weten waarom de bril zo goed bij hun past.

Aantal lesdagen: 1 dag naar keuze.

Inclusief: uitgebreide lunch en cursusboek

Tijd: 9.30 tot 16.30 uur.

Prijs: op aanvraag

 

De klanten worden echt blij van de kleur- en gezichtsanalyse. Je maakt het voor jezelf en de klant zoveel makkelijker om een bril uit te zoeken. – Janice van Klein optiek & Optometrie te Apeldoorn

 

Kleuranalyse geven aan je klanten.

Naast de vorm van het montuur, is ook de kleur van het montuur belangrijk. In deze training leren de medewerkers de klant te adviseren over de kleur van de bril. Moet de bril bijvoorbeeld bruin of grijs zijn of juist zwart of rood. Door het gebruik van kleurkragen ziet de klant zelf ook welke kleur bril beter staat en is overtuigd, waardoor de verkoop sneller gaat.

Aantal lesdagen: 1 dag naar keuze.

Inclusief: uitgebreide lunch.

Tijd: 9.30 tot 16.30 uur.

Prijs: op aanvraag

 

Ik kan beter beargumenteren waarom een bepaalde bril goed staat. Daardoor wordt de keuze sneller gemaakt. Ik pas het bij iedereen toe, ook bij mannen, die vinden het kleuradvies heel interessant. – Daan van Klein optiek & Optometrie te Apeldoorn

 

Professioneel aan de slag als Bril Visagist?

Leer om de klant mooi op te maken na het kopen van een bril. Een mooie make-up geeft een verzorgde uitstraling. Veel mensen gebruiken geen make-up, omdat ze nooit geleerd hebben hoe ze het moeten aanbrengen. Na het volgen van deze opleiding bent u in staat om iedereen een passend make-up advies te geven. De opleiding is bedoeld voor mensen die de kneepjes van het vak willen leren. Naast de basis theorie komt vooral de praktijk aan de orde. Vooral voor klanten die een nieuwe bril op komen halen is dit een geweldige service. Dit zorgt meteen voor meer verkoop.

De volgende onderwerpen worden tijdens de opleiding behandeld:

  • make-up technieken;
  • specifieke make-up voor brildragers;

Aantal lesdagen: 1 dag.

Inclusief: uitgebreide lunch.

Tijd: 9.30 tot 16.30 uur.

Prijs: op aanvraag

Barbara Bort is het make-up merk dat we zelf gebruiken, wij kunnen u daar ook in faciliteren.

 

Verkooptraining

Ga nog meer verkopen door de communicatiestijl van uw klant de herkennen.
Tijdens deze training leert u de verschillende stijlen te herkennen van uw klant, waardoor u gerichter uw klant kan adviseren. De DAME curve laat 4 verschillende stijlen zien: doelgericht, analytisch, meegaand en expressief. U gaat kennismaken met deze vier sociale stijlen. Om uzelf beter te leren kennen, maar ook uw klanten. Waardoor u efficiënter en klantgerichter kunt werken, zodat u meer voor elkaar krijgt.

Aantal lesdagen: 1  dagdeel.

Tijd: 9.00 tot 12.30 uur of 13.30 tot 17.00 uur.

Prijs: op aanvraag

 

Training zakelijke etiquette & omgangsvormen

Uiterlijke kenmerken, lichaamstaal en goede manieren; allemaal factoren die zorgen voor een eerste indruk. Maar hoe maakt u een professionele indruk op zakelijke relaties? Welke zakelijke omgangsvormen moet u toepassen. Met de training zakelijke etiquette geven wij u praktische tips waarmee u uw impact kunt vergroten. Kwesties als het ontvangen van klanten, houding, inlevingsvermogen, klantgerichtheid, taalgebruik, interne communicatie, telefoon beantwoorden en de werkplek komen in de training uitgebreid aan bod.

De inhoud van de etiquette workshop laten wij aansluiten op uw specifieke wensen en organisatie. De combinatie van een kleur- en kledingadvies met een training zakelijke etiquette, maakt het plaatje van een goede eerste indruk compleet!

Aantal lesdagen: 1  dagdeel.

Tijd: 9.00 tot 12.30 uur of 13.30 tot 17.00 uur.

Prijs: op aanvraag

 

Kleur- en Kledingadvies voor medewerkers.

Gemiddeld hebben wij in enkele minuten bewust én onbewust een mening over iemand. Die mening vormen wij vooral op basis van uiterlijk en gedrag. Een positieve verandering zorgt ervoor dat zowel medewerkers, ondernemer en organisatie meer succes hebben.

Kleur en kleding bepalen voor een groot gedeelte de eerste indruk. Niet alleen zakelijk, maar ook privé! Welke kleuren geven een stralende “look”? En welke kleding, haardracht en accessoires flatteren het meest? Tijdens het kleur- en kledingadvies geven wij de deelnemers praktische tips om het beste uit zichzelf te halen!

Uiteraard houden wij rekening met de persoon, maar vooral ook met de functie die hij of zij heeft en het imago van bedrijf waarin hij of zij werkt. Naast het kleur- en kledingadvies besteden wij aandacht aan persoonlijke etiquette.

Aantal lesdagen: 1  dagdeel.

Tijd: 9.00 tot 12.30 uur of 13.30 tot 17.00 uur.

Prijs: op aanvraag

 

Wilt u meer informatie over onze opleidingen of wilt u zich aanmelden? Bel ons gerust op 0515 – 460 300 of vul ons contactformulier in. 

 

Een Brilstylist bij u in de winkel.

Een Brilstyliste van Nelleke Mulder Imago Groep geeft uw klanten met behulp van kleurkragen inzicht of juist koele of warme kleuren mooi bij hun gezicht staat. Daarnaast geven we aan de hand van de vorm van het gezicht, de neus en de wenkbrauwen een advies over het model en kleur van de bril. De dames krijgen een mooie dag make-up. Na het bezoek aan uw optiek gaat uw klant (met nieuwe bril aankoop!) stralend en tevreden naar huis gaat. Dit advies neemt circa 20 minuten per klant in beslag. Dit betekent dat één styliste ongeveer drie klanten per uur kan adviseren. Lees meer.

 

Deze bedrijven gingen u voor:

 

Blijf op de hoogte   van onze activiteiten
of volg ons