Opleidingen voor kappers

 

 

Training Kleur & Kleuranalyse

Als een klant besluit het haar te laten verven, dan is jouw advies als hairstylist daarbij van groot belang. Een klant laat zich namelijk graag adviseren en vindt jouw mening hierin vaak echt van meerwaarde.

Met de training “Kleuradvies & Kleuranalyse van de Nelleke Mulder Imagogroep wordt je getraind om klanten te helpen en te adviseren bij de juiste kleurkeuzes. Dat begint met het geven van een kleuranalyse. De Training leert je hoe je dit bij een klant kunt doen. Je werkt met kleurkragen waarmee je heel simpel kunt uitleggen welk type kleur het beste bij je klant past. Koele of juist warme kleuren. Je hoeft een klant daardoor niet meer te overtuigen.

 

Mystery Guest

Welke indruk krijgen klanten van jouw kapsalon en hoe tevreden zijn ze ? Klanten vinden het vaak moeilijk om te zeggen als ze niet helemaal tevreden zijn.  Dat is jammer want van een klacht kun je leren.

Het “Mystery Guest” concept van de Nelleke Mulder Imagogroep is bedoeld om jou als ondernemer een veel beter en eerlijker beeld te geven van hoe goed jij en jou medewerkers hun werk eigenlijk doen en waar de aandachtspunten liggen voor eventuele verbeteringen. Onze medewerkers hebben verstand van de kappersbranche en kunnen deze aandachtspunten goed voor jou blootleggen. De mystery guest maakt een verslag. Een goed vertrekpunt om het belang van klantgerichtheid en verkoopvaardigheden bij jou medewerkers te onderbouwen en daarmee de klantvriendelijkheid van jouw salon te vergroten.

Aansluitend wordt een training gegeven aan jouw medewerkers, waar de punten van aandacht worden besproken. Vanuit een positieve insteek worden tips en ideeën aangereikt waarmee jullie het nét nog een beetje beter kunnen doen om je als salon maximaal te kunnen onderscheiden.

 

Visagie Barbara Bort

Een klant met dé finoishing touch naar buiten laten gaan ?  Hoe leuk is het om na een prachtige knip/kleur afspraak ( gekleurd in de juiste kleur naar aanleiding van het kleuradvies) iemand te voorzien van een lipstick of oogschaduw in de voor haar perfecte teint ?

Het exclusieve make-up merk Barbara Bort kenmerkt zich door een zeer hoogwaardige kwaliteit. De producten bevatten een ruime keuze aan kleuren, zijn hypo-allergeen en ideaal voor de meest gevoelige huidtypes. Naast decoratief, is de make-up ook verzorgend, beschermt de huid tegen UV-straling en minimaliseert de fijne lijntjes in het gezicht.

Wij leveren aan schoonheidsspecialistes en kappers maar inmiddels maakt ook een aantal exclusieve modehuizen en optiekzaken gebruik van dit prachtige merk.

Herken je klant

Herken je dit: je hebt een hele leuke klant gehad, leuk mee gepraat over van alles en nog wat. Ze was tevreden over de kleuring en het model van het haar. Daarna komt de volgende klant en die zegt bijna niks als je haar een vraag stelt. Je probeert het gezellig te krijgen maar het lukt niet. Beide klanten zijn natuurlijk prima maar bij de laatste kost je het veel mee energie om een goed resultaat neer te zetten.

Het gezegde; behandel je klant zoals je zelf behandelt wilt worden klopt dus niet. Behandel de klant zoals die behandelt wil worden. Het is dus belangrijk om het gedrag van de klant te herkennen en daar juist op te reageren. Dat is nog klantvriendelijker.

Met deze cursus trainen wij uw medewerkers welk gedrag ze zelf als voorkeursgedrag hebben en hoe ze het beste op de verschillende klanten (maar ook op collega’s) kunnen reageren. Een hele leuke en interessante training.

 

 

 

Blijf op de hoogte   van onze activiteiten
of volg ons